Η διατροφική πυραμίδα

Όταν μιλάτε με το γιατρό ή τον διαιτολόγο, πιθανότατα θα αναφέρει την Πυραμίδα Τροφίμων.

Στη βάση υπάρχουν τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, όπως ταδημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά.

Πάνω είναι το κρέας, τα ψάρια, το γάλα και το τυρί, τα οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνη. Στην κορυφή είναι τα λιπαρά τρόφιμα.

Σχεδόν όλοι οι διαιτολόγοι λένε ότι θα πρέπει να τρώτε περισσότερο από τις ομάδες στο κάτω μέρος της πυραμίδας, και λιγότερο από εκείνους στην κορυφή.

Είναι ζωτικής σημασίας να μιλήσετε με διαβητολογική ομάδα (Ιατροί – διαιτολόγοι) σχετικά με τη διατροφή σας. Θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη ανάλογα με το βάρος, την ηλικία σας, και τα φάρμακα που παίρνετε, και πόσο σωματική δραστηριότητα έχετε.

koilia

Ο γλυκαιμικός δείκτης

Δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες το ίδιο. Ο γλυκαιμικός δείκτης (GI) περιγράφει τι επίδραση μπορεί να έχει μια συγκεκριμένη τροφή στα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Μια τροφή υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (αχλάδι) τείνει να προκαλέσει περισσότερες διακυμάνσεις της γλυκόζης αίματος από μια χαμηλού GI τροφή (μήλο).