Ελληνική Φέτα : Το πιο υγιεινό τυρί του κόσμου, για τις ιδιότητες του οποίου δεν μιλάει κανείς!

Ίσως εκπλαγείτε να μάθετε ότι ορισμένοι θεωρούν τη φέτα το πιο υγιεινό τυρί, ιδιαίτερα εάν προέρχεται από βιολογικό αγελαδινό, ή πρόβειο γάλα.

Η διατροφική αξία της φέτας περιλαμβάνει σημαντικά συστατικά: ασβέστιο, βιταμίνες συμπλέγματος Β, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη Β6, Β12 και παντοθενικό οξύ, Βιταμίνη Α, σίδηρο, φώσφορο, ψευδάργυρο, και πολλά ιχνοστοιχεία (σελήνιο, μαγνήσιο, κάλιο, χαλκό και μαγγάνιο).

Η αυθεντική φέτα δεν είναι φτιαγμένη από αγελαδινό γάλα

Έχοντας διανύσει μια πορεία ύπαρξης χιλιάδων ετών, αυτό το αλμυρό τυρί περνάει από μια διαδικασία αποξήρανσης που το βοηθά να έχει αυτή την ξεχωριστή γεύση. Η γνήσια φέτα προέρχεται μόνο από ορισμένες περιοχές της Ελλάδας και παράγεται κυρίως από πρόβειο γάλα, ενδεχομένως δε να περιέχει έως και 30% κατσικίσιο γάλα, ενώ και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να ονομάζεται φέτα. Εάν είστε λάτρης, σας δίνουμε κι άλλους λόγους, εκτός της γεύσης της, που μπορείτε να κάνετε τη φέτα την κορυφαία σας επιλογή.

5 Οφέλη της Φέτας.

Είναι υγιεινό τυρί η φέτα; Για να δούμε!

1. Πέψη

Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από δυσανεξία στη λακτόζη, ένα σάκχαρο που βρίσκεται στο αγελαδινό γάλα, δηλαδή δυσκολεύονται να τη χωνέψουν. Ορισμένοι δεν μπορούν να χωνέψουν τις πρωτεΐνες των αγελαδινών γαλακτοκομικών προϊόντων. Το πρόβειο και το αιγοπρόβειο γάλα, από το οποίο παρασκευάζεται η φέτα, περιέχει λιγότερη λακτόζη από το αγελαδινό γάλα. Επιπλέον, τα σάκχαρα διαλύονται κατά τη διάρκεια της παρασκευής.

2. Βιταμίνη B6 και ιστιδίνη

Η ιστιδίνη είναι ένα σημαντικό αμινοξύ που βρίσκεται στη φέτα και είναι απαραίτητο για την προστασία των νευρικών κυττάρων, παράγει ερυθρά αιμοσφαίρια και προστατεύει τους ιστούς από την ακτινοβολία και τη βλάβη λόγω βαρέων μετάλλων. Μεταβολίζεται στους νευροδιαβιβαστές ισταμίνη και καρνοσίνη, οι οποίες εμπλέκονται στην ανοσολογική λειτουργία, την πέψη και συμβάλλουν στην ορθή μυϊκή, εγκεφαλική και σeξουαλική λειτουργία.

Η ιστιδίνη έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και είναι αντιφλεγμονώδης από τη φύση της. Ως εκ τούτου, η θεραπεία με ιστιδίνη για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα και τις ψυχιατρικές διαταραχές είναι πολύ αποτελεσματική.  Η καρνοσίνη, αφ΄ετέρου, μειώνει την μυική κόπωση και βελτιώνει τη μυϊκή λειτουργία.

Τα τριάντα γραμμάρια φέτας περιέχουν το 14% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου. Η φέτα περιέχει επίσης μια σημαντική ποσότητα βιταμίνης D, μιας θρεπτικής ουσίας που είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου.

5. Βιταμίνη Α

Η Βιταμίνη Α είναι κάτι παραπάνω από ένα βασικό θρεπτικό συστατικό∙ είναι σημαντικό για την όραση, για ένα υγιές δέρμα, την ανοσοποιητική λειτουργία, τον σχηματισμό των οργάνων, την αναπαραγωγή και την επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων. Γενικά, η βιταμίνη Α είναι υπεύθυνη για τη διαφοροποίηση κάθε κυττάρου στο σώμα. Η φέτα περιέχει μια νόστιμη δοσολογία αυτής της λιποδιαλυτής βιταμίνης. Το υγιές λίπος στη φέτα βοηθά στην απορρόφηση της Βιταμίνης Α.

Μέτρον άριστον!

Επειδή η φέτα είναι από τα πιο θρεπτικά τυριά που υπάρχουν, δεν πρέπει να καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες. Η φέτα περιέχει μεγάλη ποσότητα νατρίου, ενώ η ποσότητα αλατιού ενδεχομένως να οδηγήσει σε υπέρταση και έλλειψη καλίου. Το λίπος της φέτας είναι καλό για τον εγκέφαλο, αλλά η μεγάλη ποσότητα κορεσμένου λίπους επιβαρύνει το κυκλοφορικό σύστημα.

Τι πρέπει να ελέγχει κανείς όταν αγοράζει φέτα.

• Αν η φέτα δεν είναι παρασκευασμένη από πρόβειο γάλα ή από συνδυασμό πρόβειου και αιγοπρόβειου γάλακτος, δεν είναι γνήσια φέτα. Αγοράστε ελληνική φέτα αν μπορείτε – αυτή είναι η γνήσια φέτα. Οι κανονισμοί για την φέτα στην Ελλάδα είναι αυστηροί και οι Έλληνες τυροκόμοι γνωρίζουν πολύ καλά το προϊόν τους.

• Αγοράστε πιστοποιημένο βιολογικό προϊόν – αυτό εξασφαλίζει ορθή μεταχείριση των ζώων, μη χρήση συνθετικών χημικών ουσιών ή γενετικά τροποποιημένων οργανισμών στις ζωοτροφές, χωρίς ορμονική ή αντιβιοτική θεραπευτική αγωγή.

• Το χρώμα της φέτας πρέπει να είναι πάντα λευκό και να αποθηκεύεται σε άλμη για να διατηρείται φρέσκια. Εάν το χρώμα είναι κιτρινωπό, το τυρί έχει εκτεθεί στον αέρα εκτός άλμης.

• Η φέτα πρέπει να έχει μικροσκοπικές οπές στην επιφάνεια και να μην είναι πολύ συμπαγής. Η εύθρυπτη φέτα σημαίνει ότι η φέτα έχει παρασκευαστεί από αγελαδινό γάλα.

Θρυμματίστε ένα μικρό κομμάτι φέτας σε ένα σάντουιτς, στη σαλάτα σας ή απολαύστε τη με κάποιο μαγειρευτό πιάτο. Έτσι, ακόμη και με λίγη ποσότητα μελιού, έχετε μια υπέροχη πικάντικη γεύση για ένα μοναδικό επιδόρπιο!

Τρωμε ελληνική Φέτα λοιπόν!