Η ΟΝΕΧ παίρνει τα ναυπηγεία Σύρου! – Επένδυση δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων

 

Mόνο ο αριθμός των δόσεων των ασφαλιστικών και λοιπόν υποχρεώσεων προς το ελληνικό Δημόσιο χωρίζει τον όμιλο της Onex επικεφαλής του οποίου είναι ο Πάνος Ξενοκώστας, από την απόκτηση των ναυπηγείων Σύρου.

Η μοναδική εταιρεία, που κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για την απόκτηση των ναυπηγείων ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ήταν η Onex.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αναλαμβάνει υποχρεώσεις ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ και θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 20 εκατομμυρίων  που αφορούν συντηρήσεις, επισκευές, εκσυγχρονισμοί, περιβαλλοντικά, αυτοματισμοί.

Η εταιρεία έχει ζητήσει να εξαντληθεί, η περίοδος αποπληρωμής των χρεών σε βάθος όχι κάτω των 30 ετών, προκειμένου να παραμείνει βιώσιμο.

Για τα ναυπηγεία είχαν  δείξει ενδιαφέρον  ρωσικά, ελληνικά, κινεζικά (Cosco) και κορεατικά (Daewoo) συμφέροντα, καθώς έχουν στρατηγική θέση στο Αιγαίο, αφού μπορούν να εξυπηρετήσουν ως κέντρο συντήρησης, όλα τα πλοία της ευρύτερης περιοχής της Α.Μεσογείου.

Δεν είναι τυχαίο ότι μεταξύ 1975 και 1990 είχε συμβόλαιο υποστήριξης βοηθητικών πλοίων με το ελληνικό κράτος, ο… σοβιετικός Στόλος! 

Ο σχεδιασμός της εταιρείας είναι να επεκταθεί  το ναυπηγείο  σε νέους τομείς, όπως τη ναυπήγηση νέων σκαφών πολυτελείας, σκαφών και πλωτών μέσων ειδικών αποστολών και ωκεάνιων & παράκτιων εξεδρών – πλατφορμών εξορύξεων και μετασκευών πλοίων ειδικού σκοπού.

Επίσης θα  επεκταθεί σε υπηρεσίες διαχείρισης , υποστήριξης σκαφών , επισκευών , spare parts management και εκπαίδευσης για στόλους της Μεσογείου.

Στο σχέδιο που έχει παρουσιάσει στην κυβέρνηση η Onex περιλαμβάνονται διασφαλισμένες συμφωνίες μέσω δικτύου του Ομίλου με πελάτες άνω των 25 εκατ. δολαρίων για το πρώτο έτος λειτουργίας και μεταξύ των 30 και 35 εκατ. δολαρίων μετά το τρίτο έτος.

Η εταιρεία είναι γνωστή από την εμπλοκή της στην ΕΑΒ, όπου ενοικίαζε εξειδικευμένο προσωπικό, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις παράδοσης των αεροσκαφών που είχε αναλάβει την συντήρηση, η ΕΑΒ.

Πριν από δύο χρόνια διακόπηκε το συμβόλαιό της και από τότε η ΕΑΒ έχει σταματήσε, ουσιαστικά, να παραδίδει έργο!

Την ίδια στιγμή ο Αμερικανός πρέσβευτής στην Αθήνα  Τζέφρι Πάιατ, μιλώντας στη διάρκεια  του 7oυ Συνεδρίου, «Navigator 2017, The Shipping decision Makers forum» που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο πλωτό Μουσείο «Hellas  Liberty» τόνισε ότι «Ήδη προχωράμε μία τεράστια επένδυση στα ναυπηγεία της Σύρου. Θα γιορτάσουμε τη μεγάλη αυτή αμερικανική επένδυση» είπε ο πρέσβης.

Προηγουμένως είχε  τονίσει  ότι η Ελλάδα  διαδραματίζει  κομβικό ρόλο στα Βαλκάνια και στη Μεσόγειο   και αποτελεί πυλώνα σταθερότητας.

Στη συνέχεια έκανε ειδική αναφορά για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το οποίο οι ΗΠΑ θέλουν να χρησιμοποιήσουν  τόσο για εμπορικούς όσο και για στρατιωτικούς σκοπούς και ειδικότερα για βάση ελικοπτέρων.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι στρατηγικής σημασίας για τις ΗΠΑ. Θέλουμε να διαδραματίσει ένα μεγαλύτερο ρόλο» είπε ο Τζέφρι Πάιατ και προσέθεσε:

«Οι επενδύσεις των ΗΠΑ είναι διαφανείς. Θέλουμε να βοηθήσουμε την Ελλάδα να επανέλθει οικονομικά.  America is back. Οι σχέσεις Ελλάδος-ΗΠΑ δεν ήταν ποτέ πιο ισχυρές. Θα συνεχίσουν να ενδυναμώνονται. Πρόκειται για σχέσεις  δυνατές και με  βάθος χρόνου. Η ελληνική ναυτιλία  έπαιξε τον ρόλο της στην ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.»