Ο Ισίδωρος Καρδερίνης παραχωρεί συνέντευξη  στο greekaffair και στον Κυριάκο Τσικορδάνο  για το νέο αστυνομικό του μυθιστόρημα «Δολοφονία στο Νεκροτομείο»

 

Βιογραφικό σημείωμα Ισίδωρου Καρδερίνη

Είναι μυθιστοριογράφος, ποιητής και αρθρογράφος. Έχει σπουδάσει οικονομικές επιστήμες και έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στην τουριστική οικονομία. Άρθρα του έχουν αναδημοσιευθεί σε εφημερίδες, περιοδικά και sites του εξωτερικού. Ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά και έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά και λογοτεχνικές στήλες εφημερίδων. Έχει εκδώσει στην Ελλάδα επτά ποιητικά βιβλία και τρία μυθιστορήματα. Βιβλία του έχουν μεταφραστεί και εκδoθεί στις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία και την Ισπανία.

Ισίδωρε σε καλωσορίζουμε στο greekaffair.gr

Ευχαριστώ.

Πριν ξεκινήσουμε την συνέντευξη θα ήθελα πρώτα να μου αυτοπαρουσιαστείς και να μας πεις λίγο ποιος είναι ο Ισίδωρος Καρδερίνης;

Γεννήθηκα στο Χαϊδάρι το 1967, όπου έχω περάσει με μικρά διαλείμματα όλα τα χρόνια της ζωής μου. Έχω σπουδάσει οικονομικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχω κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην τουριστική οικονομία στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και τώρα πια το ενδιαφέρον μου είναι στραμμένο προς τη λογοτεχνία.

Τι θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια έχεις όμορφες αναμνήσεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου;

Από τα παιδικά μου χρόνια έχω πολύ όμορφες αναμνήσεις. Θυμάμαι εκείνα τα ανέμελα και ξέγνοιαστα χρόνια το σχολείο, το παιχνίδι με τους συμμαθητές, πρωτίστως το ποδόσφαιρο, τις σχολικές εκδρομές, αλλά και τους γονείς που δεν υπάρχουν πλέον. Θυμάμαι πολύ ευχάριστα τα καλοκαίρια στην ιδιαίτερη πατρίδα του πατέρα μου, στο Πυργί της Χίου, και στο επίνειο του, το λιμανάκι του Εμπορειού και τη διπλανή βοτσαλωτή παραλία του Μαύρου Γιαλού.  

Στο σχολείο τι μαθητής ήσουν; Ποιες ήταν οι σχέσεις με το διάβασμα και τα βιβλία στα παιδικά σου χρόνια;

Πρέπει να πω ότι ήμουν μέτριος μαθητής και οι σχέσεις μου με το διάβασμα και τα βιβλία δεν ήταν καλές.

Ποια ήταν η σχέση σου με τους γονείς σας; Μεγάλωσες μέσα σε ένα ήρεμο και γαλήνιο περιβάλλον;

Ήμουν μοναχοπαίδι και είχα όλη την αγάπη και τη στοργή τους μέσα σε ένα ήρεμο και γαλήνιο οικογενειακό περιβάλλον.

Ισίδωρε επαγγελματικά, πριν ασχοληθείς με τις οικονομικές επιστήμες και τη συγγραφή μυθιστορημάτων μήπως είχες σπουδάσει κάτι άλλο; Είχες σκεφτεί αλλιώς το μέλλον στο πίσω μέρος του μυαλού σου;

Όχι, δεν έχω σπουδάσει κάτι άλλο. Ναι, το είχα σκεφτεί αλλιώς το μέλλον. Ήθελα κάποτε να γίνω καθηγητής στο Πανεπιστήμιο και πολιτικός, όμως δεν θέλω πια. Συγγραφέας μυθιστορημάτων και ποιητής δεν το είχα σκεφτεί ποτέ να γίνω.

Η σχέση σου με την συγγραφή από πότε ξεκινάει;

Η σχέση μου με τη συγγραφή ξεκινάει από το 2006 που εξέδωσα το πρώτο ποιητικό μου βιβλίο.

Ισίδωρε ας επανέλθουμε στο σήμερα και θα ήθελα να σε ρωτήσω στην εποχή που ζούμε ποια είναι τα ερεθίσματα τα οποία σε προβληματίζουν και σε θέτουν σε εγρήγορση;

Σήμερα αυτό που με προβληματίζει περισσότερο απ’ όλα είναι η μεγάλη οικονομική κρίση που ταλανίζει τη χώρα. Η φτώχεια, η ανεργία και ειδικά η ανεργία των νέων, η φυγή ανθρώπινου κεφαλαίου στο εξωτερικό, η διατάραξη της ισορροπίας γεννήσεων-θανάτων -απότοκος βέβαια της κρίσης- που διαμορφώνει με βάση αξιόπιστες μελέτες προοπτικές αριθμητικής μείωσης του ελληνικού πληθυσμού κ.λ.π.

Αλήθεια πόσο ευαίσθητες είναι οι κεραίες σου σε ήχους και εικόνες;

Πολύ ευαίσθητες. Από μια εικόνα μπορεί να γράψω ένα ποίημα  Από κάτι που θα ακούσω μπορεί να γεννηθεί η ιδέα για ένα μυθιστόρημα.

Με ποιο τρόπο θεωρείς ότι σε έχει επηρεάσει η συγγραφική σας εμπειρία;

Με έχει επηρεάσει πολύ θετικά γιατί μου δίνει ψυχική ικανοποίηση και ευχαρίστηση.

«Δολοφονία στο Νεκροταφείο» Τι ήταν αυτό που σε οδήγησε να γράψεις ένα αστυνομικό μυθιστόρημα;

Αυτό που με οδήγησε να γράψω ένα αστυνομικό μυθιστόρημα είναι ότι τα αστυνομικά μυθιστορήματα γοητευούν, συγκινούν και εξάπτουν τη φαντασία των αναγνωστών.

Το νέο σου βιβλίο «Δολοφονία στο Νεκροταφείο» αναφέρετε στο δικαστή Άγγελο Λαϊνόπουλο και την δολοφονία του σε ένα νεκροταφείο της Αθήνας. Αλήθεια προσωπικά Ισίδωρε όλα αυτά τα χρόνια έτυχε να βιώσεις κάτι αντίστοιχο μέσα από το στενό σου οικογενειακό η φιλικό σου περιβάλλον;

Όχι.

Ποια είναι οι σχέση των προσώπων που περιγράφεις στο βιβλίο σου; Πως συνδέονται μεταξύ τους;

Όλα τα πρόσωπα συνδέονται με κάποιο τρόπο με το θύμα, δηλαδή τον δικαστή Άγγελο Λαϊνόπουλο, αλλά όχι απαραίτητα μεταξύ τους.  

Τι ποσοστό του βιβλίου βασίζεται σε αληθινά στοιχεία και τί ποσοστό κυριαρχεί η μυθοπλασία;

Δεν μπορώ να καθορίσω ακριβώς το ποσοστό. Αλλά σίγουρα το μυθιστόρημα μου είναι συνδυασμός μύθου και πραγματικότητας.

Το αστυνομικό σου μυθιστόρημα «Δολοφονία στο Νεκροταφείο» χωρίζεται σε διάφορα ξεχωριστά κεφάλαια ή είναι μια ιστορία όλο το βιβλίο;

Το μυθιστόρημά μου είναι κατά βάση μια ενιαία ιστορία και έχει την κλασσική δομή ενός αστυνομικού μυθιστορήματος, δηλαδή φόνος, έρευνα, καταθέσεις, ανακρίσεις και εξιχνίαση του φόνου. Βεβαίως, ο κάθε ύποπτος από τους πέντε έχει τη δική του ιστορία.  

Ο αναγνώστης που θα καθίσει να διαβάσει το αστυνομικό μυθιστόρημα «Δολοφονία στο Νεκροταφείο» σε ποια χρονολογία μας μεταφέρουν τα περιστατικά και σε ποιες πόλεις εξελίσσονται τα γεγονότα;

Σχεδόν όλο το μυθιστόρημα διαδραματίζεται στο σήμερα. Γίνεται, όμως, και μια μικρή αναδρομή στο απώτερο παρελθόν, προκειμένου να τεθεί ένας ύποπτος. Οι βασικές πόλεις που εξελίσσονται τα γεγονότα είναι η Αθήνα, το Χαλάνδρι όπου κατοικεί ο αστυνόμος Σερίφης, η Νέα Φιλαδέλφεια όπου δολοφονείται ο δικαστής Λαϊνόπουλος, το Πεταλίδι Μεσσηνίας απ’ όπου κατάγεται το θύμα και η Γλυφάδα όπου κατοικούσε αυτός και η οικογένειά του.

Ποιες είναι οι δυνατότητες που προσφέρει ένα αστυνομικό μυθιστόρημα σε ένα συγγραφέα μυθιστορημάτων;

Το αστυνομικό μυθιστόρημα είναι ένα ευπώλητο λογοτεχνικό είδος. Επομένως, προσφέρει τη δυνατότητα σε έναν συγγραφέα να διαβαστεί ευρέως, εφόσον βέβαια το μυθιστόρημά του αγγίξει το αναγνωστικό κοινό.  

Ποια είναι τα κριτήρια πιστεύεις που πρέπει να έχει ένας αναγνώστης για να διαλέξει ένα καλό αστυνομικό μυθιστόρημα από ένα ράφι ενός βιβλιοπωλείου;

Το βασικό κριτήριο που πρέπει να έχει ένας αναγνώστης για να διαλέξει ένα καλό αστυνομικό μυθιστόρημα είναι η πληροφορία ότι το τάδε μυθιστόρημα έχει συναρπαστική πλοκή, αμείωτο ενδιαφέρον από την πρώτη μέχρι και την τελευταία σελίδα και απρόβλεπτο δολοφόνο.  

Πόσο καιρό χρειάστηκες για να συλλέξεις τα στοιχεία και να γράψεις το μυθιστόρημα;

Έξι μήνες.

Ισίδωρε ποια είναι η σημερινή πορεία του αστυνομικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα; Υπάρχει ενδιαφέρων από το ελληνικό αναγνωστικό κοινό;

Νομίζω ότι η πορεία του αστυνομικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα είναι θετική. Υπάρχει πάντα ενδιαφέρον από το αναγνωστικό κοινό για την αστυνομική λογοτεχνία γιατί σε αυτήν κυριαρχεί το μυστήριο και η αγωνία που το συναρπάζει.  

Ισίδωρε υπάρχουν πράγματα όπου μέσα από τη συγγραφή θέλεις να βγάλεις προς τα έξω; Προσωπικές απόψεις, σκέψεις, συναισθήματα;

Nαι,βέβαια. Μέσα σε ένα μυθιστόρημα μου πάντα υπάρχουν προσωπικές μου απόψεις και συναισθήματα που μπαίνουν στα στόματα των πρωταγωνιστών.  

Η συγγραφή ενός μυθιστορήματος πόσο επηρεάζει την προσωπική ζωή αλλά και την δουλεία σου; Σε κουράζει; Σε βγάζει εκτός προγράμματος;

H συγγραφή ενός μυθιστορήματος δεν είναι μια απλή υπόθεση. Απαιτεί σίγουρα πολλή δουλειά. Κατά συνέπεια και κουράζει, και μπορεί να σε βγάλει εκτός προγράμματος, και επηρεάζει σε κάποιο βαθμό την προσωπική ζωή ενός συγγραφέα.

Έχετε σκεφτεί κάποια από τις ιστορίες των βιβλίων σου να γίνουν θεατρικό έργο ή κινηματογραφική ταινία;

Το έχω σκεφτεί αλλά δεν είναι δική μου υπόθεση. Θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο από τους σκηνοθέτες.

Υπάρχει κάποια φράση η κάποιο πρόσωπο που ξεχωρίζεις η αγαπάς πιο πολύ μέσα από το αστυνομικό σου μυθιστόρημα;

Υπάρχουν δυο αλλεπάλληλες φράσεις που όταν τις έγραφα και όσες φορές τις έχω διαβάσει κατόπιν με συγκινούν πάρα πολύ. Και αυτές είναι:

-Κύριε Σερίφη, σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου γι’ αυτό που κάνατε, του είπε με δακρυσμένα μάτια και πονεμένη φωνή η μητέρα του παιδιού. Σώσατε το μοναχοπαίδι μας!… Ο Θεός να σας έχει πάντα καλά!…  

-Κύριε Σερίφη, σας είμαστε ευγνώμονες!…, πρόφερε πολύ συγκινημένος κι ο πατέρας.

Το πρόσωπο που αγαπώ πιο πολύ μες στο μυθιστόρημά μου είναι ο ήρωάς μου, ο αστυνόμος Γιώργος Σερίφης.

Υπάρχει κάποιος συγγραφέας που σε επηρεάζει πάρα πολύ στην σκέψη αλλά και στην γραφή των μυθιστορημάτων σου;

Ναι, ο Νίκος Καζαντζάκης, τον οποίο θεωρώ έναν από τους μεγαλύτερους λογοτέχνες παγκοσμίως. Το μυθιστόρημά του «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», είναι ένα αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Αγαπημένο αστυνομικό μυθιστόρημα του Ισίδωρου ;

«Έγκλημα στο Νείλο» της Αγκάθα Κρίστι.

Έχεις κάποιο μότο;

Ματαιότης ματαιότητων τα πάντα ματαιότης.

Ποια είναι η γνώμη σου για το greekaffair.gr ανταποκρίνεται στις προσδοκίες ενός ποιοτικού και αξιόπιστου μέσου ενημέρωσης;

Και εμφανισιακά και με βάση το ποιοτικό περιεχόμενό του το greekaffair.gr ανταποκρίνεται σίγουρα στις προσδοκίες ενός αξιόπιστου μέσου ενημέρωσης.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες λένε ότι ετοιμάζεις και άλλο μυθιστόρημα είναι αλήθεια; Τι να περιμένουμε από τον Ισίδωρο Καρδερίνη;

Αυτή την περίοδο δεν γράφω ένα μυθιστόρημα. Το έχω στο μυαλό μου να γράψω και μπορεί να προκύψει εντελώς ξαφνικά.

Ισίδωρε Καρδερίνη ευχαριστώ πολύ που αφιέρωσες λίγο από το χρόνο σου για αυτήν την συνέντευξη στο greekaffair.gr

Κι εγώ ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία στο greekaffair.gr