Το greekaffair.gr σας παρουσιάζει έναν  “Οδηγο διατροφικής επιβίωσης” για τις δύσκολες ήμερες που έρχονται.

Όπως μας είχε προφητεύσει και ο Γέροντας Άγιος  Παΐσιος καλό θα ήταν να αποθηκεύσουμε κάποια αναγκαία τρόφιμα.  

Διαβάστε τι πρέπει να αποθηκεύσετε στο κελάρι η την αποθήκη σας.

Το κελάρι η αποθηκούλα σας θα πρέπει να αποτελείται από τρεις βασικές κατηγορίες τροφίμων: ξηρά τροφή, κονσερβαρισμένη τροφή, και βοηθητικά τρόφιμα.

Για τα τρόφιμα σε κονσέρβες, να ακολουθήσετε  μονίμως τον κανόνα ότι μπαίνει πρώτο βγαίνει πρώτο, ώστε να τα ανανεώνετε. Πάντα να τοποθετείτε τις νεώτερες κονσέρβες στο πίσω μέρος του ραφιού, και να μετακινείτε τις παλιότερες μπροστά. Να τρώτε τα παλιότερα τρόφιμα πρώτα.
Είναι καλή ιδέα να βάζετε ημερομηνία σε κάθε αποθηκευμένο τρόφιμο. Ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος είναι ο μαύρος  μαρκαδόρο με μύτη μέσου πάχους.

 Μερικά ακόμα πράγματα πού θα χρειαστείτε στο κελάρι η την αποθήκη  σας:

• Θειάφι για να αποξηραίνετε φρούτα.
• Ξύδι. Αγοράστε ένα – δύο κιβώτια.
Καρυκεύματα Διάφορα 
• Μαγειρική σόδα- Οινόπνευμα φωτιστικό.
• Μαγιά
 Σακούλες αποθήκευσης τροφίμων (για ψυγείο και αεροστεγείς).
• Αλουμινόχαρτο. Να αγοράσετε πολλά πακέτα . Έχει 101 χρήσεις, και μία από αυτές είναι οι πρόχειροι ηλιακοί φούρνοι.
• Μεγάλες σακούλες σκουπιδιών για αποθήκευση διαφόρων πραγμάτων.
Πάμε να δούμε τώρα ποια είναι τα Δέκα Βασικά που πρέπει να προμηθευτούμε 

01) Αλάτι: Πρέπει να αποθηκεύσετε πολύ αλάτι, τόσο για την γεύση όσο και για την συντήρηση των τροφίμων. Έκτος και αν ζείτε κοντά σε αλυκή ή άλλο τόπο με φυσικό αλάτι, δεν μπορώ να σάς περιγράψω πόσο μεγάλη σημασία έχει ή αποθήκευση αλατιού.
θα χρησιμοποιήσετε στο μαγείρεμα και στο τραπέζι πρέπει να είναι ιωδιούχο.

 02)  Λαχανικά διάφορα αν έχετε ένα οικόπεδο η κάποιο χωραφάκι να σπείρετε διάφορα λαχανικά πατάτες ,κρεμμύδια σκόρδα μαρούλια κουνουπίδια λάχανο ντομάτες κ.α.

03) Σιτάρι (ή άλλα δημητριακά): Ή αποθήκευση δημητριακών είναι ένα κρίσιμο κομμάτι της οικογενειακής προετοιμασίας. Τα σιτηρά μπορεί σύντομα να μην είναι τόσο φτηνά ή άφθονα, για αυτό αποθηκεύστε. (Ένα μέρος από αυτά μπορεί να είναι με την μορφή ζυμαρικών). Συστήνω επίσης την αγορά επιπλέον κιλών για ανταλλαγές και αγαθοεργίας.

04) Καλαμπόκι: Τα ολόκληρα καλαμπόκια διατηρούνται πολύ περισσότερο άπό τά σπυριά τού καλαμποκιού ή το καλαμποκάλευρο. γι’ αυτό να αποθηκεύετε ολόκληρα καλαμπόκια και να αλέθεται μόνοι σας όσα χρειάζεστε.

05) Βρώμη

06) Λάδι και διάφορα λίπη: Σάς συστήνω να αποθηκεύετε κυρίως ελαιόλαδο (παγωμένο, σε πλαστικά μπουκάλια) βούτυρο σε σφραγισμένα δοχεία, και φυστικοβούτυρο.

07) Αλεύρι για να κάνουμε ζυμωτό ψωμί και πίτες.

08) Κονσέρβες ψαριού η κρέατος: μεγάλης διάρκειας.

09)Ζυμαρικά- Φακές Φασολιά Ρύζι: λευκό ρύζι διαφόρων τύπου.

10) Μέλι -Ζάχαρη: το μέλι (έκτος, ασφαλώς, για τα βρέφη) με ζάχαρη, μελάσα, σιρόπι σφένδαμου, και διάφορες μαρμελάδες.

Τo πραγματικό κλειδί της αυτάρκειας είναι να διαθέτετε όχι μόνο αποθηκευμένα τρόφιμα αλλά και την δυνατότητα καλλιέργειας των δικών σας δημητριακών και λαχανικών.

Αν ανησυχείτε για την διατροφική αξία των τροφίμων, τότε τίποτα δεν ξεπερνά σε αξία τα φρέσκα καλλιεργημένα τρόφιμα. Θα πρέπει να σκεφτείτε πώς ή αποθήκευση σπόρων πού δεν ανήκουν στα υβρίδια έχει ίση, ίσως και μεγαλύτερη σημασία από την αποθήκευση τροφίμων.

Ή καλλιέργεια ενός δικού σας λαχανόκηπου και ή εκτροφή οικόσιτων ζώων είναι τα σημαντικότερα πράγματα πού θα εξασφαλίσουν την διατροφή μας στην δύσκολες μέρες που έρχονται.