Παραδόθηκε το ένα ρεύμα της νέας παραλιακής προς Γλυφάδα

Μέσα από τα δύο νέα τούνελ, που μελλοντικά θα καλυφθούν από πράσινους λόφους, περνούν από την περασμένη Παρασκευή οι οδηγοί στον φαληρικό όρμο.

«Τυχεροί» είναι μόνο οι οδηγοί που κινούνται από Πειραιά προς Γλυφάδα, καθώς το αντίθετο ρεύμα θα παραδοθεί στο τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου. Η ολοκλήρωση, πάντως, της πρώτης φάσης των έργων ανάπλασης τοποθετείται σε δέκα μήνες από σήμερα, με το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην ευρύτερη περιοχή να δοκιμάζει καθημερινά τα νεύρα των οδηγών. Το ζητούμενο, με δεδομένη την αλλαγή ηγεσίας στην Περιφέρεια, είναι η συνέχιση των έργων.

Από την Παρασκευή, λοιπόν, οι οδηγοί έχουν μια πρώτη γεύση της νέας… παραλιακής λεωφόρου. Σύμφωνα με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή της πρώτης φάσης των έργων ανάπλασης του φαληρικού όρμου, το ρεύμα από Γλυφάδα προς Πειραιά έχει προγραμματιστεί θα παραδοθεί λίγο μετά τις 20 Ιουνίου, σε ημέρα που θα υποδείξει η Τροχαία ως καταλληλότερη (λόγω της συνεπακόλουθης συμφόρησης που θα προκληθεί). Επόμενος «σταθμός» είναι η ολοκλήρωση της νέας σύνδεσης με τον ανισόπεδο κόμβο της λεωφόρου Κηφισού το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουλίου. Η διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ κατά μήκος του φαληρικού όρμου (για διάστημα περίπου δύο μηνών, ώστε να κατασκευαστεί η νέα γραμμή) τοποθετείται τον Οκτώβριο, ενώ η ολοκλήρωση όλων των έργων υποδομής της α΄ φάσης τον Μάρτιο του 2020.

Το ερώτημα, βέβαια, είναι πόσο γρήγορα θα δρομολογηθεί η συνέχιση του πολύπαθου έργου, με δεδομένη και την αλλαγή ηγεσίας στην Περιφέρεια, ώστε να μην παραμείνει με την εικόνα ανοιχτού εργοταξίου. Η Περιφέρεια Αττικής ανακοίνωσε τον Μάρτιο του 2018 ότι ενέγραψε 90 εκατ. ευρώ για τη δημοπράτηση της β΄ φάσης της ανάπλασης και είχε ετοιμάσει τις απαραίτητες μελέτες, δυστυχώς όμως ο διαγωνισμός δεν προκηρύχθηκε για άγνωστο λόγο.

δεύτερη φάση των έργων περιλαμβάνει μετατροπή 220 στρεμμάτων στις Τζιτζιφιές και στην Καλλιθέα σε πάρκο, την κάλυψη των δύο τούνελ και τη μετατροπή τους σε λόφο και την αποκατάσταση της περιοχής όπου διέρχεται η σημερινή παραλιακή. Υπενθυμίζεται ότι την παραλιακή θα υποκαταστήσει (ως αντιπλημμυρικό έργο) ένας κλειστός υπόγειος αγωγός αντί του ξηρού καναλιού που είχε αρχικά σχεδιαστεί.