Πρεβιοτικά: Ένας «μικρός θησαυρός» για τον οργανισμός μας

Τόσο γνωστά αλλά ταυτόχρονα και τόσο άγνωστα για εμάς. Τα πρεβιοτικά είναι στην πραγματικότητα διαιτητικές ίνες (υδατάνθρακες – κυρίως ίνες) που τρέφουν τα φιλικά βακτήρια του εντέρου μας.

Ο οργανισμός μας δεν μπορεί να τα αφομοιώσει, γι’ αυτό και χρειάζεται η βοήθεια των φιλικών βακτηρίων. Με άλλα λόγια τα πρεβιοτικά είναι η τροφή των προβιοτικών.

Μην συγχύζεσαι… Προβιοτικά και Πρεβιοτικά – ενώ μόνο ένα γράμμα τα χωρίζει, εντούτοις η διαφορά τους είναι πολύ μεγαλύτερη. Οι περισσότεροι συγχύζονται στο άκουσμα τους και θεωρούν πως κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά στον οργανισμό.

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί οργανισμοί που βρίσκονται σε συγκεκριμένα φαγητά (kefir, kombucha, kimchi) ή συμπληρώματα διατροφής και προσφέρουν πολλά οφέλη για τον οργανισμό.

Οι διαιτητικές ίνες βοηθούν τα βακτήρια του εντέρου μας να παράγουν θρεπτικά συστατικά για τα κύτταρα του παχέως εντέρου διατηρώντας το πεπτικό σύστημα υγιέςΤα πρεβιοτικά τα οποία βρίσκονται στις αδιάλυτες φυτικές ίνες έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην πρόληψη ορισμένων ασθενειών (συσχέτιση εντέρου και εγκεφάλου).

Μερικές από τις τροφές που είναι πλούσιες σε πρεβιοτικά είναι:

  • Όσπρια, φασόλια, μπιζέλια
  • Βρώμη
  • Μπανάνες
  • Μήλα
  • Μούρα
  • Σπαράγγια
  • Κριθάρι
  • Σκόρδο
  • Πράσο
  • Κρεμμύδια
  • Λιναρόσπορος
  • Πίτουρο σιταριού

* Το μαγείρεμα ενδεχομένως να αλλοιώσει τις διαιτητικές ίνες των τροφίμων με αποτέλεσμα την πιθανή καταστροφή των πρεβιοτικών ουσιών, επομένως όσες τροφές μπορούν να καταναλωθούν ωμές προτίμησε τις.