Δυσκοιλιότητα έχουμε όταν έχουμε λιγότερες από 3 κενώσεις την εβδομάδα.

Χαρακτηριστικά δυσκοιλιότητας

  1. Σκληρά κόπρανα
  2. Αίσθημα ατελούς κένωσης σε μία συχνότητα της τάξης 1 στις 4 κενώσεις
  3. Γενικότερη δυσκολία στη κένωση
  4. Μειωμένη συχνότητα ανά εβδομάδα (1-2 κενώσεις εβδομαδιαίως)

Αιτίες δυσκοιλιότητας

  • Αγνόηση του αντανακλαστικού της αφόδευσης.
  • Έλλειψη φυσικής δραστηριότητας
  • Δίαιτα χαμηλή σε φυτικές ίνες
  • Υπερβολική Κατανάλωση:Σοκολάτας, κόκκινού κρασιού, μαύρο τσάι.
  • Μειωμένη πρόσληψη νερού
  • Χρήση φαρμάκων:Παυσίπονα, αντιόξινα, αντιυπερτασικά, συμπληρώματα σιδήρου, διουρητικά, σπασμολυτικά, αντικαταθλιπτικά και αντιπαρκινσονικά, σιρόπια για βήχα
  • Μακροχρόνια χρήση καθαρτικών
  • Αλλαγή της καθημερινής ρουτίνας:Αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες, όπως για παράδειγμα εγκυμοσύνη, ταξίδια
  • Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (Σ.Ε.Ε).Τα περισσότερα άτομα με Σ.Ε.Ε., ιδίως γυναίκες, εμφανίζουν δυσκοιλιότητα. Πολλές φορές το σύνδρομο μπορεί να εμφανίζει διάρροιες με εναλλασσόμενη δυσκοιλιότητα, κοιλιακό άλγος και μετεωρισμό.

Κινητική δυσκοιλιότητα

Μειωμένη συσταλτικότητα ή και αδράνεια του εντέρου λόγω έκπτωσης της μυϊκής λειτουργίας του εντέρου.
Μηχανική δυσκοιλιότητα

Οφείλεται σε ανωμαλίες που υπάρχουν στην δομή του πρωκτού και του ορθού.
Αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

  1. Πρόσληψη φυτικών ινών. Καθημερινά περίπου 25 γρ., Βρώμη, Πίτουρο βρώμης, Κριθάρι, Ξηρά φασόλια, Ξηρούς καρπούς, Λιναρόσπορο Πορτοκάλι, Μήλο , Φράουλες και λαχανικά (καρότα).
  2. Άσκηση και ειδικά αερόβια προπόνηση, όπως τρέξιμο, περπάτημα, ποδήλατο και χορός σε συστηματική βάση και για 30 λεπτά/ ημέρα μπορούν να βοηθήσουν.
  3. Μην αμελείτε το αντανακλαστικό της κένωσης, το οποίο είναι πιο έντονο το πρωί και μετά τα γεύματα.
  4. Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα. Ενδείκνυται η κατανάλωση 5-6 αποξηραμένων δαμάσκηνων καθημερινά.

 

πηγη www.iasy.gr/

 

greekaffair.gr