Σαρδέλες Μαρινάτες : Ο απόλυτος καλοκαιρινός ουζομεζές…

Η Σαρδέλα είναι ένας πολύ ωραίος θαλασσινός μεζές και οι γιατροί λένε ότι είναι πλούσιο σε Ω3, ασβέστιο για τις εγκυμονούσες που επιβάλετε να τρώνε …

 

Υλικά

  • 1 κιλό σαρδέλες
  • 1 φλιτζάνι αλάτι χονδρό
  • 5 σκελίδες σκόρδο κομμένες σε λεπτές φέτες
  • 2 κουτ. γλυκού ρίγανη
  • xυμός 2 λεμονιών
  • ελαιόλαδο

Διαδικασία

Ανοίγετε τις σαρδέλες και τρίβοντας ελαφρώς το δάκτυλο σας πάνω-κάτω στη ράχη για να μαλακώσει η σάρκα, αφαιρείτε το κόκαλο χωρίς να αφαιρέσετε την ουρά.

Απλώνετε τις φιλεταρισμένες σαρδέλες ανοιχτές σε μια στρώση σε γυάλινο πλατύ σκεύος, σκορπάτε από πάνω λίγο σκόρδο και ρίγανη και τις πασπαλίζετε με αρκετό αλάτι. Επαναλάβετε τη διαδικασία κάνοντας στρώσεις μέχρι να τελειώσουν τα ψάρια.

Βάζετε μια τελευταία στρώση από αλάτι από πάνω και περιχύνετε τις σαρδέλες με αρκετό χυμό λεμονιού μέχρι να σκεπαστούν καλά. Τις αφήνετε για 4-5 ώρες στο ψυγείο μέχρι να πάρουν άσπρο χρώμα και να «ψηθούν».

Δοκιμάζετε όσες σαρδέλες θέλετε να σερβίρετε και αν έχουν πάρει πολύ αλάτι, τις ξεπλένετε με λίγο νερό. Σερβίρετε σε ένα πιάτο και τις περιχύνετε με λάδι.

Tips

Οι σαρδέλες πρέπει να φαγωθούν μέσα σε 2 μέρες.

Για να τις διατηρήσετε για περισσότερο χρόνο (π.χ. 2-3 εβδομάδες) πρώτα τις στρώνετε μόνο με αλάτι και τις αφήνετε για 3-4 ώρες. Μετά τις ξεπλένετε και τις στρώνετε εναλλάξ με ρίγανη και σκόρδο και τις σκεπάζετε καλά με ξύδι. Τις αφήνετε για 14 ώρες, πετάτε το ξύδι και τις σκεπάζετε με λάδι. Επίσης αντί για ρίγανη μπορείτε να βάλετε θυμάρι ή μαϊντανό.