Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τον θυμό σας

 

Κάθε άνθρωπος αντιδρά διαφορετικά, όμως για τους περισσότερους ανθρώπους είναι πολύ δύσκολο να συγκρατήσουν και να διαχειριστούν τον θυμό τους. Παρόλο που ο θυμός είναι ένα υγιές και φυσιολογικό συναίσθημα, τα ανεξέλεγκτα ξεσπάσματα θυμού οδηγούν σε αρνητικές και συνήθως πολύ άσχημες καταστάσεις.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να προσπαθήσετε να διαχειριστείτε τον θυμό σας για να διατηρήσετε τις σωστές ισορροπίες στις σχέσεις σας με τους άλλους.

Μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τον θυμό σας:

Μετρήστε μέχρι το 10

Το μέτρημα μέχρι το «10» όταν νιώθουμε το θυμό να μας κυριεύει, δεν αποτελεί μια μέθοδο μόνο για παιδιά. Πριν αντιδράσετε σε μια τεταμένη κατάσταση, αφιερώστε λίγα λεπτά για να αναπνεύσετε βαθιά και μετρήστε μέχρι το 10, καθώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στην εκτόνωση του θυμού σας.

Μείωστε το στρες της καθημερινότητας

Εάν ήδη βιώνετε μια καθημερινότητα γεμάτη στρες, οι πιθανότητες να έχετε εκρήξεις θυμού πολλαπλασιάζονται. Οι τεχνικές χαλάρωσης δεν θα σας βοηθήσουν μόνο στο να αποκτήσετε καλύτερο έλεγχο του εαυτού σας, αλλά θα συμβάλλουν στην αυτοπεποίθησή σας και στη βελτίωση των διαπροσωπικών σου σχέσεων.

Σκεφτείτε πριν μιλήσετε

Όταν βρίσκεστε «εν βρασμώ», είναι εύκολο να πείτε κάτι που θα μετανιώσετε αργότερα. Αφήστε λίγη ώρα για να σκεφτείτε πριν πείτε οτιδήποτε και επιτρέψτε και στους άλλους που εμπλέκονται στο «πρόβλημα» να κάνουν το ίδιο.

Εκφράστε το θυμό σας αφού ηρεμήσετε

Όταν είστε σίγουροι πως σκέφτεστε καθαρά, εκφράστε την απογοήτευσή σας με σίγουρο και ήρεμο τρόπο. Δηλώστε τον προβληματισμό και τις ανάγκες σας ξεκάθαρα και ειλικρινά, χωρίς να πληγώνετε τους άλλους ή να προσπαθείτε να τους ελέγξετε.

Αναζητείστε λύσεις
Αντί να επικεντρώνεστε μόνο στο ότι οι καταστάσεις σας κάνουν να θυμώνετε, βρείτε λύσεις. Θυμηθείτε: Ο θυμός δεν είναι η λύση. Ίσα ίσα, μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα!