Η Μαίρη Βιδάλη μίλησε στον Κυριάκο Τσικορδάνο και στο greekaffair.gr και δήλωσε…”εγώ πλήρωσα τις λάθος επιλογές μου”.

Τριπόταμος Τήνος

 

Γεννηθήκατε και περάσατε τα εφηβικά χρόνια σε γειτονιές της Αθήνας. Πόσο τυχερή πιστεύετε ότι ήταν η δική σας γενιά σε σχέση με την γενιά του σήμερα;

Και  μόνο  ότι  υπήρχε  η  έννοια  της  γειτονιάς,  μας  έκανε  κοινωνικά  τυχερούς.  Όμως  οι  σημερινοί  νέοι,  έχουν  δεκάδες  τεχνολογικά  πλεονεκτήματα.  Γενικώς  οι  γενιές  διαφέρουν αλλά  η ομορφιά κάθε νέας γενιάς είναι αυτή ακριβώς, ότι είναι νέα. Τα παιδιά μας, το αύριο όλων μας.

Κατάγεστε από ναυτική οικογένεια, ο πατέρας σας πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού. Εσείς πως επιλέξετε να ακολουθήσετε τον δρόμο της υποκριτικής;

Τον  επέλεξα  ενστικτωδώς  στα  5  μου  χρόνια.  Ο  πατέρας  μου,  αντί  για  παραμύθια,  μου  έλεγε  δημοτικά  τραγούδια.  Το  αγαπημένο  μας  “Του  Κωνσταντίνου  και  της  Αρετούσας”.  Όταν  καθισμένη  στα  γόνατα  του,  του  ομολόγησα  ότι  πηγαίνω  κρυφά  και  στην  δραματική  σχολή,  η  αντίδραση  του  ήταν  “μη  σταματήσεις  και  το  Πανεπιστήμιο”.  Τον  διαβεβαίωσα  πως  όχι.  Όμως,  εκείνη  την  στιγμή  μπήκε  στο  δωμάτιο  η  μητέρα  μου.  Ο  πόλεμος  που  ακολούθησε  ήταν  ετών  και  η  συνθηκολόγηση  ήρθε  μόνο  μόλις  παντρεύτηκα.  Φυσικά,  μετά  από  μεγάλες  μάχες,  αφού  επέλεξα  για  σύζυγο  ηθοποιό.

Μετανιώνετε για κάποιες επιλογές στην προσωπική σας ζωή;  Τι θα κάνατε διαφορετικά;

Ξέρετε  την  παροιμία  που  λέει  “ενός  κακού  μύρια  έπονται”;  Δεν δικαιολογούμαι  αλλά  έτσι  ήταν.  Ήμουν  21  ετών  και  παντρεύτηκα  την  πρώτη  σχέση  που  είχα  για  να  ξεφύγω  από  την  καταπίεση  του  σπιτιού  μου  (βλέπε  προηγούμενη  ερώτηση).  Εγκληματικό  λάθος.  Τα  άλλα  λάθη  μου  το  ακολούθησαν και  δυστυχώς δεν τα πλήρωσα μόνο εγώ.

Πόσο δύσκολο ήταν εκείνα τα χρόνια το επάγγελμα του ηθοποιού για κάποιον που θα το επέλεγε να το ακολουθήσει;

Αν  είχες  στοιχειωδώς  λογικούς  γονείς,  πολύ  πιο  εύκολο. Υπήρχε  σεβασμός  στο  σανίδι  (θέατρο),  πολύ  λιγότεροι  στον  κλάδο  (λόγω  της  άδειας).  Η  απόφαση της  κατάργησης της  άδειας ήταν καταστροφική. Ακούγεται το απίθανο “παλαιότερα,  μεγάλοι κυρίως  κωμικοί, δεν είχαν πάει ποτέ σε  δραματική  σχολή”. Πρώτον:  Υπήρχε  τότε  η  επιτροπή  έκτακτων  ταλέντων. Δεύτερον: Παλαιότερα  τις  γυναίκες, τις  ξεγεννούσαν οι  μαίες. Πρέπει να  καταργηθούν τα  μαιευτήρια και ο όρκος του Ιπποκράτη;

Κινηματογράφος ή θέατρο; Ποιο αγαπάτε πιο πολύ και γιατί;

Έρωτας για τον ελληνικό κινηματογράφο, γιατί είναι κάτι παροδικό και ανέφικτο, λόγω της μικρής αγοράς και της έλλειψης συνέχειας και αγάπη για το  θέατρο.

DSC_0126

Το βιογραφικό σας είναι αρκετά μεγάλο από την ημέρα που ξεκινήσατε να ασχολείστε με την υποκριτική. Υπήρξε κάποιος συγκεκριμένος ρόλος όμως που σας ανέδειξε και σας καθιέρωσε στο χώρο της υποκριτικής; Υπήρξε κάποιος ρόλος που εσείς ξεχωρίζετε;

Στον κινηματογράφο,  φυσικά, η  Ηρώ  Κωνσταντοπούλου. Στην σκηνή, θα έλεγα, η Στέλλα Βιολάντη στο θέατρο Βεργή,  γιατί  μέσα  απ’  αυτήν  την  ερμηνεία με γνώρισαν ως  θεατρίνα και με εμπιστεύτηκαν  δίπλα τους,  ο Ποταμίτης,  ο Τσάγκας,  η Ριάλδη, η Ξενουδάκη και ακόμα ο αξέχαστος  Χρήστος  Μαλεβίτσης  μου  έδωσε  το  διαβατήριο για το αρχαίο  δράμα  λέγοντας  στην  επίσημη  πρεμιέρα,  ότι  μπορώ  να  κάνω  το  ίδιο  εύκολα τις ηρωίδες του  αρχαίου  δράματος.  Ξεχώρισα την  Ροζάουρα στο  “Η  ζωή είναι όνειρο”  του Καλντερόν,  γιατί  με  έπεισε ότι  η  ζώη είναι όνειρο.

Την τηλεόραση την συγκαταλέγετε στις μεγάλες αγάπες σας όπως μερικοί άλλοι συνάδελφοί σας ή την θεωρείται αναγκαίο κακό για τον Έλληνα ηθοποιό;

Το  δεύτερο, αν και με χαρά μου διαπιστώνω ότι οι σειρές ξαναρχίζουν να αποκτούν εξωτερικά γυρίσματα, να δίνουν βαρύτητα στο σενάριο.

Mairh Bidali 1

Τι λάθη μπορεί να κάνει ένας καινούργιος ηθοποιός σχετικά με τη δουλειά του; Τι πρέπει να αποφεύγει;

Να  θεωρεί  ότι  η  δημοτικότητα  είναι  ο  στόχος  και  να  νομίζει  πως  όταν  την  αποκτήσει, έφτασε.  Όποιος  φτάσει,  κατεβαίνει…  Κάθε  τέχνη,  είναι  μια  ατέλειωτη  πορεία.  Φυσικά  να  μένει  μακριά  από  κλίκες.  Θα  τον  κάνουν  θεό  και  μετά  αυτός  που  είναι …το  φως,  δεν  θα  έχει  να  πληρώσει  την  ΔΕΗ.  Καταξίωση  για  την  πρόσκαιρη  δόξα  μας  είναι  μόνο  ο  σεβασμός  του  κοινού  σε  βάθος  χρόνου.

Σαν θιασάρχης τι προβλήματα αντιμετωπίζετε; Ποια αφορούν την πολιτεία; Τι έχετε να προτείνετε για αυτά;

Ποια  πολιτεία;  Δώδεκα  χρόνια  ήμουν  μέλος  της  τοπικής  αυτοδιοίκησης.  Οι  πολίτες  με  τίμησαν  μέχρι  7.500  ψήφους  για  να  τους  αντιπροσωπεύσω  στα  πολιτιστικά  δρώμενα.  Πιστέψτε  με,  προσπάθησα  αλλά  ήταν  αδύνατο  να  πείσω  ότι  οι  πολιτιστικές  δραστηριότητες  είναι  ουσιαστικές.  Εθεωρείτο  δαπάνη  άχρηστη  ένα  διεθνές  φεστιβάλ  350.000  €,  η  ετήσια  συντήρηση  του  Αττικού  άλσους  600.000  €  αλλά  απαραίτητοι  δεκάδες  χλοοτάπητες  σε  γήπεδα  500.000  €  έκαστος.  Συμφωνώ  απόλυτα,  “νους  υγιής  εν  σώματι  υγιεί”,  όχι  όμως  σώματα  υγιή  σε  μυαλά  ανύπαρκτα.  Ο  πόλεμος  στους  ανθρώπους  της  Τέχνης  είναι  να  οικοδομείς πολιτιστικούς  χώρους  και  μετά  να  αρνείσαι  την  χρηματοδότηση  τους.  Αυτό  γίνεται  χρόνια. Σαν  θιασάρχης  δεν αντιμετωπίζω  προβλήματα  γιατί  δεν  είμαι.  Οργανώνω  σεμινάρια  και  κάποιες  παραστάσεις  με  την  συνεργασία  ανθρώπων  που  έχουμε  τα  ίδια  πιστεύω.

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να πάρετε την απόφαση να ανεβάσετε στο θέατρο “Διάχρονο”, την παράσταση “Ένας ιδανικός σύζυγος”; Μιλήστε μας για αυτήν.

Μα  ο  Όσκαρ  Ουάιλντ  φυσικά.  Ένα  ιδανικό  πνεύμα,  που  καυτηριάζοντας  την  πολιτική  της  εποχής  του,  είναι  σαν  να  μιλά  ακριβώς  για  τα  δικά  μας  κακώς  κείμενα.  Μη  ξεγελιέστε  με  τον  τίτλο  “Ένας  ιδανικός  σύζυγος”,  θα  ’πρεπε  να  είναι  “Ένα  ιδανικός  πολιτικός”.  Το  ιδανικός,  ειρωνικά.

DSC_0088

Ποιος είναι ο ρόλος που υποδύεστε στην παράσταση «Ένας Ιδανικός Σύζυγος» και από ποιους άλλους ηθοποιούς πλαισιώνεται η παράσταση;

Της  Κακιάς!  Μιας  κακιάς  όμως,  που  έχουν  υποδυθεί  Παξινού  και  Αρώνη  και  η  Λουκία  (Παπαδάκη)  της  Καλής,  που  έχουν  υποδυθεί  η  Ελένη  Παπαδάκη  και  η  Βάσω  Μανωλίδου.  Σκηνοθέτησε  την  παράσταση  και  πρωταγωνιστεί  στον  ομώνυμο  ρόλο  ο  Ζαχαρίας  Ρόχας.  Συνεργαζόμαστε  ιδανικά  από  το  2000  (σας  επισυνάπτω  φωτογραφία  από  την  πρώτη  μας  συνεργασία  στην  “Στρίγγλα  πού  έγινε  αρνάκι  του  Σαίξπηρ”.  Επίσης,  ο  Παύλος  Ευαγγελόπουλος,  και  οι  Βαγγέλης  Ζερβόπουλος,  Αφροδίτη  Τζοβάνη,  Βέρα  Μακρομαρίδου,  Σπύρος  Κατηφόρης.

Mairh Bidali 4

Στο ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΑΧΡΟΝΟ όμως έχει ανέβει και άλλη μια παράσταση. Θέλετε να μας πείτε και για αυτή δυο λόγια;

Στα  5  χρόνια  που  λειτουργεί  ο  χώρος,  παρουσιάστηκαν  και  5  άπαιχτα  έργα  σύγχρονων  συγγραφέων  στο  πλαίσιο  σεμιναρίων  “μελέτη  ελληνικού  έργου”.  Φέτος,  κάθε  Δευτέρα  και  Τρίτη,  παίζεται  το  “Μαμά,  είναι  παντρεμένος…”  του  βραβευμένου  Αντώνη  Σιμιτζή  με  τις  Αθηνά  Μαυρομάτη  και  Μαριλένα  Κάραλη,  σε  σκηνοθεσία  Μάνου  Αντωνίου  και  μουσική  γραμμένη  ειδικά  για  την  παράσταση  από  την  συνεργάτη  του  Διάχρονου,  Τατιάνα  Μανωλίδου.  Τι  να  πω  για  το  έργο,  ο  τίτλος  τα  λέει  όλα.  Άγρια  ανακοίνωση  για  τ’ αφτιά  μιας  μάνας.  Η  πρωτοτυπία  είναι,  ότι  το  κοινό  ψηφίζει  την  λύση  του  έργου.

Τι είναι αυτό που σας ξεκουράζει και σας κάνει να ανανεώνεστε σαν γυναίκα και σαν άνθρωπος; Έχετε κάποιο προσωπικό καταφύγιο;

Η  οικογένεια  και  τα  ταξίδια.  Το  σπίτι  μας  στην  Τήνο.  Εκεί,  μαθαίνω  τους  ρόλους  μου,  εκεί  μεταφράζω,  εκεί  παλαιότερα  έγραφα  ποιήματα.

Σχέδια για το μέλλον υπάρχουν;

Για το καλοκαίρι η Ηλέκτρα του Σοφοκλή με χορό κωφών και ακουόντων,  σε πανελλαδική περιοδεία.

Και κλείνοντας τη συνέντευξη αυτή κ Βιδάλη θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που δεχθήκατε να σας φιλοξενήσουμε στο greekaffair.gr και ήθελα να σας ζητήσω μια ευχή προς τους αναγνώστες μας ενόψει του 2015.

Να  διαλέξουν σωστά στις εκλογές.  Δεν είναι ώρα ευχών  αλλά πράξεων και το λέω εγώ,  που πλήρωσα τις  λάθος επιλογές μου.

 

Συνέντευξη – Κυριάκος Τσικορδάνος

Φωτογραφίες : Αδαμαντία Λαουμτζή