Η Μαριώ μιλάει στο greekaffair και στον Κυριάκο Τσικορδάνο για το ρεμπέτικο τραγούδι και αναλύει τις διαφορές του τότε, με το σήμερα.

Μαριώ, πόσα χρόνια μετράς και λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι;

Φέτος κλείνω πενήντα τρία χρόνια.

Ποιες κορυφαίες συνεργασίες θυμάσαι έντονα που έχουν αφήσει όμορφο άρωμα στη μνήμη σου;

Όλα αυτά τα χρόνια με όσους συνεργάστηκα πέρασα παρά πολύ όμορφα, αλλά αυτή που έχω να θυμάμαι ιδιαίτερα και ξεχωρίζω, είναι αυτή με την Λίτσα Διαμάντη στο Χάραμα.

Τι σημαίνει για σένα ρεμπέτικο τραγούδι;

Ελεύθερος άνθρωπος, με όλη τη σημασία της λέξεις. Δεν άνηκε σε κανέναν και δεν έδινε λογαριασμό σε κανέναν. Δεν ήταν δήθεν αλλά ούτε ζούσε για το θεαθήναι.

Ποιες είναι οι διαφορές που διαπιστώνεις ανάμεσα στις μουσικές σκηνές του τότε, με το σήμερα;

Τότε υπήρχε μια διαφορά που δεν υπάρχει σήμερα. Ποια είναι; Ότι τότε είχε δημιουργηθεί στα μαγαζιά ένας ανταγωνισμός μεταξύ των πελατών, ο οποίος ήταν «ποιος θα σπάσει πιάτα και θα κάνει την μεγαλύτερη ζημία» και όλα αυτά για να δείξει την οικονομική του άνεση, όχι γιατί διασκέδαζε έτσι καλύτερα.

Ένας ερμηνευτής τι εφόδια πιστεύεις χρειάζεται να έχει για να ανέβει το βάθρο της επιτυχίας και πόσο αξιοκρατία πιστεύεις ότι υπάρχει;

Ααα!! δεν υπάρχει αξιοκρατία, όχι, δεν υπάρχει αξιοκρατία, αυτοί που μπορούν και έχουν γνωριμίες μέσα στο χώρο μόνο ανεβαίνουν ψηλά.

Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης σήμερα δημιουργείται μόνος του ή τον πλάθουν τα media;

Τα media, και αυτό γιατί το λέω, διότι εξαρτάται από το πόσο σε παίζουν στη τηλεόραση και στο ραδιόφωνο και πόσο σε διαφημίζουν.

Με το τραγούδι πως ξεκίνησες να ασχολείσαι;

Εγώ ξεκίνησα πολύ μικρή καθότι ο πατέρας μου ήταν μουσικός. Έτσι, ξεκίνησα να πηγαίνω στο κρατικό ωδείο Θεσσαλονίκης όπου και έμαθα ακορντεόν.  Στη συνέχεια, μια βραδιά άκουσα ένα τραγούδι της Ρόζα Εσκενάζυ και είπα: «Μαριώ, εδώ είσαι, θα ασχοληθείς με το ρεμπέτικο τραγούδι». Στο σπίτι ο πατέρας μου έπαιζε ευρωπαϊκή μουσική, ρετρό, αλλά ρεμπέτικα ποτέ. Εγώ όμως πήρα τη ζωή μου στα  χέρια  μου και αποφάσισα να ασχοληθώ με το τραγούδι, ιδιαίτερα με το ρεμπέτικο, όπου και ξεκίνησα να τραγουδώ στην Καλύβα.

mariw-15

Θα ήθελα λίγο να μου πεις Μαριώ, είχες φτάσει ποτέ μετά από μια παράσταση να πεις, φτάνει, τέλος, δεν ξανά τραγουδώ;

Πολλές φορές κάθομαι και λέω στον εαυτό μου φτάνει, αρκετά πρόσφερες Μαριώ στο χώρο ας παραδώσω τη σκυτάλη στους νέους.  Αλλά οι ανάγκες και οι υποχρεώσεις δεν σου επιτρέπουν να αποχωρήσεις από το πάλκο.

mariw-2-640x400

Αυτό το καιρό είσαι στις Γραμμές, τι θα παρακολουθήσει ο κόσμος που θα έρθει εδώ;

Εδώ θα παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα ρεμπέτικων και λαϊκών τραγουδιών με τη Λένα Αλκαίου την Άβα Γαλανοπούλου των Χάρη Πανοπουλο  να συνθέτουν και να δημιουργούμε όλοι μαζί ένα πρόγραμμα γεμάτο γλέντι, όπου στο πρώτο μέρος έχει  πρόζα,   και συνεχίζει   στο δεύτερο  με ρεμπέτικο αλλά και λαϊκό τραγούδι .Τέλος να πω ότι στο μπουζούκι είναι ο εξαίρετος φίλος και συνεργάτης Δημήτρης Λίβανος που συνεργαζόμαστε τουλάχιστον 15 χρόνια.

Μαριώ, ποια είναι η γνώμη σου για το FB, εσύ έχεις FB;

Όχι δεν έχω fb γιατί είναι  φακελωμένο, όπου και να πας σε παρακολουθεί ο δορυφόρος και έτσι μπορεί να σε παρακολουθεί και η σήμανση. Κοίτα μπορεί να εξελίχτηκε η τεχνολογία, αναμφισβήτητα είναι ένα είδος που εξυπηρετεί και βοηθά και στην κοινωνική ζωή όσο και στην εμπορική ζωή, αλλά Κυριάκο ρωτάς εμένα τώρα αν έχω εγώ τώρα fb ΟΧΙ, δεν έχω,  τι να κάνουμε τώρα.

Μαριώ, θα σ’ενδιέφερε να κάνεις ένα ταξίδι στην ομογένεια της Αυστραλίας και να διοργανωθούν από τους ανθρώπους της κοινότητας εκεί ρεμπέτικες βραδιές;

Ναι, είναι στο μυαλό μου εδώ και καιρό αν θα μπορούσαν να οργανωθούν ρεμπέτικες βραδιές σε διάφορες πόλεις της Αυστραλίας. Θα ήταν χαρά μου να τραγουδήσω για την ομογένεια της Αυστραλίας.

Μαριώ, σ’ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη!

Εγώ σ’ευχαριστώ, Κυριάκο, πολύ!

 

Συνέντευξη: Τσικορδάνος Κυριάκος

Φωτογραφία: Αδαμαντία Λαουμτζή