Τηγανιτά: Προκαλούν διάρροια

Τα τηγανιτά, που είναι υψηλά σε λιπαρά, μπορούν να δημιουργήσουν  διάρροια. Πλούσιες σάλτσες και κρεμώδη επιδόρπια μπορούν επίσης να προκαλέσουν προβλήματα. Επιλέξτε τροφές ελαφριές και γεύματα με ψητά,  σάλτσες που ‘’προωθούν’’ τα λαχανικά αντί για το βούτυρο ή την κρέμα.

Εσπεριδοειδή: Εντερική δυσφορία

Επειδή τα εσπεριδοειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, μπορούν να προκαλέσουν ανακατωσούρα στο στομάχι σε ορισμένους ανθρώπους. Μην υπερβάλετε σε κατανάλωση  με τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ και άλλα εσπεριδοειδή, αν το πεπτικό σας είναι ευάλωτο.

Τεχνητά σάκχαρα: Διάρροια, κράμπες

Αν μασάτε συχνά μαστίχα  χωρίς ζάχαρη, που περιέχει σορβιτόλη, μπορεί να κάνετε  διάρροια και κράμπες. Η κατανάλωση περισσότερων των 50 γρ. σορβιτόλης την ημέρα μπορεί να σας οδηγήσει σε εντερικά προβλήματα. Δεν πρόκειται μόνο για την μαστίχα. Πολύ μεγάλη ποσότητα οποιουδήποτε τροφίμου παρασκευάζεται με το τεχνητό γλυκαντικό μπορεί να σας επιφέρει διάρροια, καθώς ο οργανισμός μας δε μπορεί να πέψη τη σορβιτόλη.

Πολλές ίνες: Αέρια και φούσκωμα

Τροφές που περιέχουν πολλές ίνες, όπως τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι καλές για την πέψη. Αλλά αν ξεκινήσετε να τρώτε συνέχεια πολλές από αυτές το πεπτικό σύστημα μπορεί να δυσκολευτεί να προσαρμοστεί οδηγώντας σε αέρια και φούσκωμα. Αυξήστε σταδιακά την ποσότητα τροφών που είναι υψηλές σε ίνες.

Φασόλια: Αέρια και κράμπες

Συνήθης πηγή προβλημάτων, τα φασόλια περιέχουν άπεπτα σάκχαρα που μπορούν να προκαλέσουν αέρια και κράμπες. Ο οργανισμός έχει έλλειψη ενζύμων που διασπούν τα συγκεκριμένα σάκχαρα. Έτσι, τη διαδικασία την κάνουν τα βακτήρια του εντέρου, με αποτέλεσμα τα αέρια. Μουλιάστε τα ξερά φασόλια για τουλάχιστον 5 ώρες και αδειάστε  το νερό για να απομακρύνετε κάποια από τα άπεπτα σάκχαρα.

Λάχανο: Αέρια και πεπτική δυσφορία

Το μαρούλι, το μπρόκολο και άλλα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν τα ίδια άπεπτα σάκχαρα που κάνουν τα φασόλια να προκαλούν αέρια. Το περιεχόμενό τους σε ίνες μπορεί επίσης να τα καταστήσει δύσκολα ως προς την πέψη, αν τρώγονται σε υπερβολικές  ποσότητες. Το μαγείρεμα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του προβλήματος.

Φρουκτόζη: Διάρροια, φούσκωμα και κράμπες

Τροφές που περιέχουν φρουκτόζη, όπως αναψυκτικά και γλυκά, είναι δύσκολο να χωνευτούν από ορισμένους ανθρώπους, με αποτέλεσμα τη διάρροια, το φούσκωμα και τις κράμπες.

Καυτερές τροφές Καούρες και δυσπεψία

Ορισμένοι εμφανίζουν δυσπεψία ή καούρες μετά την κατανάλωση καυτερών τροφών, ιδιαίτερα μετά από ένα μεγάλο γεύμα. ‘Έρευνες υποδεικνύουν ότι η καυτερή ουσία στις πιπεριές τσίλι-καψαϊκίνη- μπορεί να προκαλέσει καούρες.

Γαλακτοκομικά: Πεπτικά προβλήματα λόγω δυσανεξίας στη λακτόζη

Αν τα γαλακτοκομικά προκαλούν διάρροια, φούσκωμα και αέρια τότε  ίσως να πάσχετε από δυσανεξία στη λακτόζη. Η κατάσταση προέρχεται από την έλλειψη λακτάσης που απαιτείται για την πέψη της λακτόζης. Αποφύγετε ή περιορίστε τα γαλακτοκομικά.

Μέντα: Παλινδρόμηση και καούρες

Η μέντα ακούγεται δροσιστική. Ωστόσο μπορεί να χαλαρώσει τον μυ στην κορυφή του στομάχου επιτρέποντας την τροφή να παλινδρομήσει στον οισοφάγο και να προκαλέσει καούρες.

Καφεϊνη : Mείωση της πίεσης

‘Άλλοι ένοχοι είναι η σοκολάτα και ο καφές. Ειδικοί συνιστούν τη μείωση της πίεσης που σπρώχνει την τροφή πάνω με την απώλεια κιλών, τις μικρότερες μερίδες, την αποφυγή ‘’προβληματικών’’ τροφών και την κατάκλιση μετά το φαγητό.

 

greekaffair.gr