Ξεκινάει στις 29 Ιανουαρίου το έτος Μελίνα Mερκούρη: Τι σχεδιάζει το υπουργείο Πολιτισμού

Αφιερωμένο στη Μελίνα Μερκούρη είναι το 2020 και οι εορτασμοί αρχίζουν από τις 29 του μήνα, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Πολιτισμού. Το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα θα είναι κυρίαρχο προφανώς στις δράσεις που θα γίνουν και εκτός Ελλάδας.

Το πρόγραμμα εκδηλώσεων για το έτος Μελίνα Μερκούρη, όπως έχει ανακηρυχθεί το 2020 από το υπουργείο Πολιτισμού, ανακοινώθηκε στο Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη από την υπουργό Λίνα Μενδώνη, τον πρόεδρο του Ιδρύματος Χριστόφορο Αργυρόπουλο, τη γενική γραμματέα Μανουέλα Παυλίδου, τον διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη, μέλη της επιτροπής του τιμητικού έτους, στην οποία προεδρεύει ο πρώην Γάλλος υπουργός Πολιτισμού, Ζακ Λανγκ

Ο αγώνας της Μελίνας για τα Γλυπτά

Όπως είπε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, «τη Μελίνα χαρακτήριζε ο αυθορμητισμός, η πίστη, το όραμα, γι΄ αυτό όλη της η ζωή ήταν μία παράσταση, την οποία ζούσε με απόλυτη ειλικρίνεια. Το έτος Μελίνα ξεκινά στις 29 Ιανουαρίου, με την παρουσίαση στο Μουσείο της Ακρόπολης, των Πρακτικών της Διεθνούς Ημερίδας για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, για τον αγώνα που η Μελίνα έδωσε για την πραγματοποίηση ενός οράματος που όλοι πιστεύουμε ότι θα έρθει το momentum να γίνει πραγματικότητα, το όραμα μας για την επανένωση των Γλυπτών με τον Παρθενώνα. Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί με τη μέριμνα του Ιδρύματος ένα βίντεο για τη δράση της Μελίνας ευρύτερα, αλλά και ειδικά για το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών».

Οι εκδηλώσεις για την υπουργό, ηθοποιό, ακτιβίστρια Μελίνα Μερκούρη

 

– Τιμητική εκδήλωση στο Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα με θέμα «Η δική μας Μελίνα» (26/2)

– Απονομή των θεατρικών βραβείων Μελίνα Μερκούρη στο Εθνικό Θέατρο (REX) από την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού και εκδήλωση στη μνήμη της Μελίνας.

– Έκθεση στο φουαγιέ της UNESCO στο Παρίσι, που θα επικεντρώνεται στον αγώνα για τη διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα και την αρχαιοκαπηλία (τέλος Μαρτίου)

– Στο μικρό θέατρο Επιδαύρου, η Άλκηστις Πρωτοψάλτη θα δώσει συναυλία με τραγούδια της Μελίνας (Ιούνιος)

– Μεγάλη έκθεση στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων, με φωτογραφίες, αφίσες, κοστούμια, το καμαρίνι της Μελίνας και την αλληλογραφία της με προσωπικότητες της εποχής της (1/7 μέχρι Σεπτέμβριο). Η έκθεση διοργανώνεται από το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη, με τη φροντίδα της Μανουέλας Παυλίδου και του Γιώργου Πηλιχού, με επιμελητή τον Νίκο Καλτσά. Με τη συνεργασία της Τεχνόπολης, στην πανσέληνο του Ιουλίου, διοργανώνονται, επίσης, θερινές προβολές του «Ποτέ την Κυριακή» και της «Φαίδρας». Τον Σεπτέμβριο θα γίνει συναυλία νέων καλλιτεχνών με τραγούδια της Μελίνας, στον ίδιο χώρο. Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί με τη συνεργασία του σταθμού 9,84

– Στις 18 Οκτωβρίου, ημέρα των γενεθλίων της, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά πραγματοποιείται η εκδήλωση «Ο Πειραιάς γιορτάζει τη Μελίνα», ενώ σχεδιάζονται και σημαντικές εκδηλώσεις στην πόλη, που όπως είπε η υπουργός «θα αποτελέσουν έκπληξη».

Ξανά στο επίκεντρο το καθεστώς των ΔΗΠΕΘΕ

Σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ, το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη διοργανώνει επίσης ημερίδα, που θα επικεντρωθεί στον χαρακτήρα και τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε ως υπουργός Πολιτισμού, αλλά και στον ακτιβισμό της. Όπως σημείωσε η κ. Μενδώνη, «ένας από τους θεσμούς που ήταν πρωτοποριακός για την εποχή του, ήταν τα ΔΗΠΕΘΕ. Ένας θεσμός που στον απολογισμό του, μένουμε σ’ αυτά τα σημαντικά που προσέφερε για τη διεύρυνση του πνευματικού ορίζοντα της ελληνικής περιφέρειας. Μετά από τόσα χρόνια, ο θεσμός χρειάζεται ανανέωση. Πιστεύω ότι το 2020 θα μπορέσουμε, σε συνεργασία πάντοτε με τους δήμους και τις περιφέρειες και τα θέατρα, για να εκσυγχρονίσουμε το θεσμικό τους πλαίσιο, ώστε η παρουσία τους στις περιφέρειες να έχει ακόμη πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Αύριο, στο υπουργείο Πολιτισμού, έχουμε καλέσει τους Διευθυντές, τους Προέδρους των ΔΗΠΕΘΕ, τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες, κυρίως για να τους ακούσουμε. Θέλουμε να ακούσουμε μέσα από την εμπειρία των ετών αυτών, αυτά που έχουν να καταθέσουν, για την αναγέννηση του θεσμού. Είναι κάτι που πρέπει να αρχίσει από κάτω προς τα πάνω, καθώς η εμπειρία βρίσκεται στους καλλιτέχνες και στις τοπικές κοινωνίες, που υιοθέτησαν και αγαπούν τον συγκεκριμένο θεσμό».